Palermo

Ciao tutti!

Afgelopen weekend ben ik met alle andere Siciliaanse AFS-studenten 4 dagen naar Palermo geweest. In totaal waren we met een 80-tal studenten en ongeveer 15 vrijwilligers. We verbleven 4 dagen in Hotel Saracen in Isola delle Femmine. Een samenvatting over het verloop van het weekend:

DAG 1
Vrijdagochtend vertrokken we (de studenten van Catania) om half 10 met de trein richting Palermo. Na een treinrit van 3 uur kwamen we eindelijk aan! Enkele vrijwilligers stonden ons op te wachten, en al snel kwamen er van overal gele t-shirts aangewandeld 😉. Deze prachtige bloesjes moeten we bij elke activiteit aandoen, zodat we goed herkenbaar zijn! We mochten middageten in McDonald's, en konden zo al kennismaken met de anderen. Rond 14:00 kwam de bus ons oppikken: op naar het hotel! Eenmaal aangekomen kregen we een heleboel informatie over de verloop van het weekend. Uiteindelijk werden we verdeeld in de groepen waarmee we de activiteiten zouden doen. De eerste dag hebben we ons gefocust op onze eigen ervaring. We deden enkele saaie workshops (alle afs'ers weten dat deze workshops heel saai zijn) en daarna kregen we onze kamers toegewezen. Ik deelde een kamer met Anna uit Argentinië en een meisje uit China (ik kan haar naam echt niet schrijven, sorry not sorry). Na het avondeten hadden we vrije tijd tot 23:00. Slaapwel!

DAG 2
Zaterdag moesten we om 08:00 opstaan. We kregen tijd om te ontbijten en werden om 09:00 verwacht in onze gemeenschappelijke zaal voor de dagelijkse briefing. Daarna volgde er weer een voormiddag met super interessante AFS-activiteiten. Het thema van deze dag was familie. Om 11:30 waren de workshops gedaan en kregen we eigenlijk de rest van de dag vrij. Na het middageten zijn we met de hele bende naar het strand getrokken. Dat was echt een fantastische namiddag! Afgelopen weekend was het ook super warm, dus het was perfect weer om te zwemmen! We namen foto's, zongen typische kampliedjes, gewoonweg geweldig.
Om 20:00 was het weer etenstijd. Na het avondeten hadden we nog een kleine workshop, maar daarna hadden we ook vrije tijd tot 23:00. Deze keer zijn we wel niet braaf naar bed gegaan, maar zijn nog even buiten gaan zitten met een aantal mensen.

DAG 3
Zondagvoormiddag hetzelfde programma als zaterdag: opstaan, eten, activiteiten in de groepjes, en vanaf 11:30 vrije tijd. We zijn toen aan het zwembad gaan zitten, en ik heb liedjes van België laten horen aan twee jongens die net zoals ik erg geïnteresseerd zijn in muziek. BAZART VALT IN DE SMAAK, yesssssssss!! Daarna heb ik dus ook kennis gemaakt met Hongaarse bands.😂
Namiddag hadden we een workshop georganiseerd door studenten geneeskunde. Dat was eerlijk gezegd heel saai, het duurde ook veeeel te lang.
Na het avondeten was het talentshow! Dat was fantastisch, we hebben ons echt ziek gelachen. We hebben een Amerikaanse dans geleerd die op elk feestje gedanst wordt. Ook de aanwezige Turken hebben ons een typische dans aangeleerd! Na de show was er een mini 'fuif' en mochten we nog dansen tot 02:00. Ook dit was fantastisch, iedereen ging helemaal los! Uiteraard hadden we ook vandaag geen zin om te gaan slapen, en we zijn echt nog veel te laat opgebleven.

DAG 4
Helaaassss, aan alle mooie dingen komt een einde. Het was tijd voor ons laatste ontbijt, laatste activiteit en laatste momenten met z'n allen. Rond 11:00 werd iedereen terug per comité verdeeld, om zo op de juiste bus te stappen en daarna de juiste trein te nemen. Iedereen was wel een beetje verdrietig, omdat de meesten mekaar niet meer gaan zien (zoals ik, omdat ik er maar een trimester ben en het volgende kamp dus niet meer meedoe). We gingen terug in McDonald's eten (lol ik ga echt terug naar België rollen) en daarna namen we de trein richting Catania.

Het waren echt enkele van de mooiste dagen van mijn leven. Het was zo speciaal om ervaringen uit te wisselen, nieuwe mensen en hun perspectieven te leren kennen. Ik heb nieuwe vrienden verspreid over heel de wereld, dat voelt geweldig. Ik hoop dat ik hen allemaal ooit nog eens tegenkom!

Update: Voor de rest gaat alles zeer goed! Mijn Italiaans gaat wat vlotter, ik begrijp al veel meer en kan mezelf meestal uitdrukken. Het is ook altijd leuk als mensen zeggen dat ik vooruitgang maak, dat zorgt voor extra motivatie. Ik heb voor ik naar Palermo vertrok ook eindelijk mijn zus Maddalena ontmoet, echt een schat! Helaas overlapten haar thuiskomst en mijn kamp mekaar, en hebben we maar enkele uren samen gehad. Het was wel super gezellig, nonna had aranchino gemaakt!  Het is een soort rijstbol, gevuld met vlees/kaas/alles wat je maar wil, dit wordt gepaneerd en vervolgens gefrituurd. Aranchino is geweldig, ik kan dat echt blijven eten, hmmmmmm!
Ik kan niet geloven dat ik hier nog maar een dikke maand blijf, het gaat zo snel!


Un bacio
Ine xoxo

De welbekende vlaggenfoto :)

 Selfies trekken met een slapend persoon is zooooo leuk

 Paolo, ik, Chiara, Marzia en Inès. Paolo en Marzia zijn twee vrijwilligers die op uitwisseling naar België zijn gekomen.

 Chiara, Inès en ik: BELGIUM!!!


 Met Kana uit Hongkong

 Kana, Lola, Natsuki en ik


 Matilda, ik, Lola, Chiara, Gabriella

Uitzicht vanuit het hotel

 Canada going crazyyy

PENPINEAPPLE-APPLEPEN 

Aranchini!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

La mia famiglia

Pizza's maken, naar de Etna en nog veel meer!

Mijn laatste blogpost!