25 anni di Compagnia della Bellezza

Ciaooo!

Zoals jullie weten (of niet) is mijn gastpapa, Salvo Filetti, hairdesigner. Samen met Renato Gervasi begon hij 25 jaar geleden aan Compagnia della Bellezza: een kapsalon. Na al die jaren hebben ze 300 kapsalons, verspreid over ItaliΓ« en nog enkele andere Europese landen. (website: http://www.compagniadellabellezza.com/en/
Afgelopen weekend werden de kapsels, voor de seizoenen herfst en winter, voorgesteld in Tonnarella onder het motto 'beYOUtiful'. Een bijeenkomst voor 'la granda famiglia di Compagnia della Bellezza' (zoals zij het noemen). En geloof me, het is een heeeele grote familie!

ZATERDAG:
In de late namiddag zijn we vertrokken richting Tonnarella. We moesten anderhalf uur rijden, dus dat viel nog goed mee. Toen we aankwamen rond 18:00, zijn we eerst onze spullen gaan droppen in onze kamers. Daarna zijn we gaan wandelen op het strand. Na de wandeling zijn we gaan kijken hoe de zaal eruit zag, en heeft Salvo de laatste voorbereidingen uitgevoerd. Rond 20:30 was het eindelijk tijd om te gaan eten! Ik heb super lekkere dingen gegeten, ik weet niet eens wat het allemaal was. πŸ˜‚ Uiteindelijk op tijd naar bed voor een goede nachtrust.

ZONDAG:
Het hele team verbleef dit weekend in hotel Valtur Portorosa. De show vond plaats in een enorme zaal 'onder' het hotel. Vanaf het moment dat de deuren opengingen, liepen alle mensen als gekken door de zaal voor het beste plaatsje. Het was best grappig om te zien, het waren net kinderen die allemaal het laatste ijsje wouden. En dan om 15:00 was het zover: de show ging beginnen! Van het eerste deel heb ik eerlijk gezegd niets begrepen. Renato Gervasi heeft gepraat over de geschiedenis van hun bedrijf en heeft heel veel cijfermateriaal gebruikt. Ik heb dus gewoon gelachen wanneer iedereen lachte en geklapt wanneer iedereen klapte. Na twee uur luisteren, was het een half uur pauze.
Het tweede deel was veel interessanter, want na theorie volgt praktijk! Het was Salvo zijn beurt om zijn skills te tonen. πŸ˜‰ Na het tweede model te knippen, vroeg hij aan het publiek wie vandaag al had nagedacht over een nieuw kapsel *hint hint*. Onmiddellijk gingen vele handen de lucht in. Aan de zijkanten van de zaal waren mini kapsalons opgericht waar je terecht kon voor een knipbeurt. Na enkele seconden te twijfelen, ben ik er ook naartoe gegaan. Ik heb zaterdag dus afscheid genomen van mijn lange lokken en heb de kapper zijn werk laten doen. Toen mijn kapsel klaar was, kwam Salvo in het midden van zijn show naar me toegelopen. Hij heeft me op het podium aan het publiek voorgesteld (en alsof dat nog niet gΓͺnant genoeg was, werd mijn hoofd ook nog eens lekker groot getoond op de twee zijschermen), (en nu het eigenlijk toch niet meer erger kon, duwde hij de microfoon in mijn gezicht zodat ik in het Italiaans kon zeggen wat ik van mijn nieuwe kapsel vond). Een hele belevenis dus.

MAANDAG:
Maandagochtend zijn we met de hele bende (4 volle boten!!) rond 10:00 vertrokken naar Salina, één van de Eolische Eilanden. We moesten iets meer dan een uur varen. Onderweg passeerden we eerst het eiland Vulcano, dat eigenlijk letterlijk een non-actieve vulkaan is. De eerste stop in Salina was een supergezellig stadje. In een boekenwinkel heeft mijn tante voor mij mijn eerste Italiaanse boek gekocht! Echt zo lief! Na een uurtje wandelen (en ijs eten), zijn we teruggekeerd naar de boot. De tweede stop was bij 'Punta Perciato'. Prachtig! Daar mochten we 20 minuutjes zwemmen in de zee. De laatste plaats die we bezocht hebben was eigenlijk gewoon het restaurant waar we gegeten hebben. Het eten daar was wel lekker, maar ik zou het niet vrijwillig opnieuw bestellen. 😜 Rond 16:00 zijn we teruggevaren naar Tonnarella. Het was echt een prachtige dag, het weer zat ook goed mee!

Mijn weekend was dus fantastisch. En ik pleit alvast voor een Compagnia della Bellezza in Tongeren!😊


A presto!
Ine xoxo




ZATERDAG:

 




ZONDAG:


Ochtendwandeling op het strand



Renato Gervasi (links) en Salvo Filetti (rechts)


Salvo aan het werk!


MAANDAG:


Emma, tante, ik (πŸ˜‰), mama en papa


Salina




Punta Perciato



πŸ’‡πŸ’‡πŸ’‡πŸ’‡


Reacties

Populaire posts van deze blog

La mia famiglia

Pizza's maken, naar de Etna en nog veel meer!

Mijn laatste blogpost!