Mijn laatste blogpost!

Buona seraaaa!

Mijn laatste week was onbeschrijfelijk. Ik heb me rot geamuseerd, maar ook vele traantjes gelaten. Overzicht van mijn week:

Zaterdag na school ben ik met Aurora 's middags 'aperitivo' gaan eten. Het zijn allemaal lekkere, kleine hapjes en het is echt super goedkoop! Ik had er nog een arancino bijbesteld, want arancino is life. :) 's Avonds zijn we met haar vrienden uitgegaan en zijn we een panino gaan eten, en daarna chocomelk gaan drinken.
 Aperitivoooooo

Zondag ben ik met mijn familie naar Ortigia gegaan. Het was een super gezellige dag! We hebben eerst de stad bezichtigd en een aquarium bezocht. Daarna zijn we gaan eten, 3 keer raden wat?? Nope, eerste gok is fout: geen pizza, maaarrrrr..... CALZONE (een dichtgeklapte pizza, dus jullie hadden het toch een beetje juist)! Calzone is echt enormmmm lekker, ik wou dat ik het eerder ontdekt had. Ik had een Calzone Vulcano: tomatensaus, mozzarella en prosciutto. Na het eten zijn we een koffie (lees: chocolademelk) gaan drinken, uiteraard. Voor we naar huis gingen zijn we nog even gaan shoppen, altijd leuk! 😍




Calzone!


Cathedraal van Siracusa

Maandag was een speciale dag. Vorige week donderdag was ik op het bureau van mijn gastpapa. Opeens kwam een mevrouw vragen of ik geen zin had om maandag mee te doen aan de shoot voor de nieuwe lente-zomer collectie van Capellimania. Ze hadden nog iemand van 16 jaar nodig. DUH?? Zonder twijfel onmiddellijk toegestemd, en ik heb er geen spijt van. Het was echt een unieke ervaring! Eerst moest ik op een soort 'podium' zitten, met allemaal camera's rond mij. De stappen die de kapster uitvoerde werden opgenomen voor een video, zodat hun studenten in kappersopleiding ervan kunnen leren. Vervolgens werd ik klaargemaakt voor de shoot. Ik ben echt 100 keer van outfit moeten veranderen en moest mega hakken aandoen die dan ook nog eens veel te groot waren. Ben al blij dat ik niet op mijn gezicht ben gevallen. 😂 Voor elke sessie, moest het kapsel en de outfit veranderd worden, daardoor moest ik vaak wachten. Gelukkig waren het allemaal lieve mensen en heb ik dus wel mijn babbel gehad. Het was een super vermoeiende dag, maar ik vond het echt geweldig! Vanaf februari komen de foto's en video's online, spannend! 

Een stukje korter (en blonder😉)



Dinsdag was het weer gewoon school. Ne moeilijke om 's ochtends uit bed te geraken na een dag als maandag 😭. Namiddag was het de laatste Italiaanse les in Catania. We hadden eerst een klein examen, ik heb 35/43, yeay! Onze leerkracht, Roberto, had allemaal lekkere dingen meegebracht, dus daarna was het een mini-feestje. Ik heb hen ook allemaal op mijn Belgische vlag laten schrijven, traditie. 💕
Groepsfoto!

Kana

Carolina (uit Bolivia) maakte voor ons allemaal een gepersonaliseerde tekening, zo lief!



Taaaaartt!!

Woensdag was geweldig! Echt één van de beste dagen van mijn uitwisseling. Ja, school was wel weer gewoon zoals school altijd is. Maar 's avonds was het mijn afscheidsfeestje! 😭 Al mijn vrienden zijn gekomen, het was zooooooo leuk! We hebben gedanst, gezongen, foto's gemaakt, gegeten ... Mijn mama had voor véééél eten gezorgd, yup: pizza. En ze had speciaal voor mij frietjes gemaakt, lief! Als dessert was er nog een mega taart in het thema van Italië, profiteroles en nog vele andere lekkernijen. Er waren ook super leuke cadeautjes. Mijn vrienden van Intercultura hebben samengelegd voor een t-shirt van Sicilië, de vrijwilligers hebben me een mandje met Siciliaans snoep gegeven, Kana heeft een armbandje gemaakt en zo heb ik nog vele andere leuke dingen gekregen! Toen het tijd was om afscheid te nemen was het een enorm moeilijk moment. Zoals iedereen die mij kent wel kon voorspellen, heb ik veel geweend. Ik ga hen allemaal zo hard missen! Op die drie maanden zijn we zo'n hechte groep geworden, dat is een fantastisch gevoel. Ik heb nu vrienden verspreid van Canada tot Japan, ik ga hen allemaal sowieso eens bezoeken in de toekomst. 
Uiteindelijk is Aurora ook nog blijven slapen, voor de laatste keer. :(


TAAAAARTTT!!!

Aurora 💙

Intercultura Catania-Giarre 💘💘💘

Vrijwilligers Giarre

Adriana & Martina 💗

Mijn mama en zusje 💜💜



Eeeeeeeh macarena!


Turkse dans :)

Donderdag ben ik begonnen met in te pakken. En mijn koffer weegt nu al te veel, en nog niet eens alles zit erin. 😅 Ik denk dat ik mijn schoolboeken van hier ga achterlaten. Dan kan ik ze de volgende keer als ik terugkom meenemen. Voor de rest heb ik niet zo heel veel gedaan. Ik heb Stranger Things uitgekeken (echt een aanrader trouwens, KIJKEN!!).

Vandaag, vrijdag, was het mijn laatste dag school. Iedereen had koekjes of iets lekkers mee, zodat we nog een klein afscheidsfeestje hadden. Omdat het 1 december is vonden mijn klasgenoten het nodig om de hele dag kerstmuziek te luisteren.. Ben bijna gek geworden.😜 Daarna weer hetzelfde verhaaltje he, afscheid nemen en veel wenen. De directie heeft me een certificaat gegeven voor mijn aanwezigheid op Regina Elena. Op die foto kunnen jullie mijn jankoogjes perfect zien. 😂 Ik ga mijn klasgenoten ook zoooo hard missen! Ik ben hen echt enorm dankbaar omdat ze me altijd geholpen hebben wanneer ik het nodig had. 💗

Mijn leerkracht Italiaans, directeur en leerkracht Duits



Nataleeeeee! (kerstman in het Italiaans is trouwens "babbo natale" 😂)

Vanavond eten we arancini, ik heb het laatste avondmaal mogen kiezen 😇 
Sinterklaas kennen ze hier niet, dus ik ga mijn familie hun schoentje vanavond voor de kachel laten zetten. 😉 Ik heb voor kleine cadeautjes gezorgd, dus het zal morgenvroeg nog wel gezellig worden!

Dit was het dan: mijn laatste week in Sicilië. Ik kan het niet geloven! Het is echt zo snel gegaan! Morgen om 13:10 is mijn vlucht richting Rome. Zondagochtend vlieg ik over naar België, voor de 4 dagen ECTP-kamp (een kamp voor alle trimesterstudenten van Europa). 7 december ben ik weer thuis! Ookal ga ik iedereen hier super hard missen, kijk ik er natuurlijk ook enorm naar uit om al mijn vrienden en familie in België weer terug te zien! 💘
Dit was dus mijn laatste blogpost over mijn leven in Sicilië. Hopelijk vonden jullie het een beetje leuk om mijn avonturen mee te volgen! 

Per l'ultima volta:
Un bacio,
Ine xoxo







Reacties

Populaire posts van deze blog

La mia famiglia

Pizza's maken, naar de Etna en nog veel meer!