Pizza's maken, naar de Etna en nog veel meer!

Ciaooo!!

Mijn afgelopen week was echt fantastischhh dus daarom heb ik besloten om nog eens een nieuwe blogpost te schrijven. :)

Vorige zaterdag zijn Aurora en vrienden van mijn ouders langsgekomen.We hebben zelf pizza's en focaccia gemaakt in onze steenoven. Ik heb mijn eigen eerste focaccia gerold en zien opstijgen in de oven #proud. Het was echt een typische Italiaanse avond: pizza, wijn, muziek, luid gepraat en vooral een enorm gezellige sfeer. De avond vloog voorbij, en ik vond het oprecht jammer toen iedereen weer naar huis keerde.

Oven opwarmen!
 De hele bende :)





Maandag en dinsdag was het weer gewoon school, dinsdagnamiddag Italiaanse les. Woensdag mochten we een uur eerder de school verlaten omdat er een leerkracht afwezig was, en dus ben ik een warme chocomelk gaan drinken met mijn klasgenoten. Ik ben in een supermarkt ook pan di stelle koekjes gaan kopen want die zijn veel te lekker om daar in de rekken te laten liggen (AFS staat echt voor Another Fat Student, oeps). Woensdagavond kregen we bericht dat we donderdag niet naar school moesten gaan omdat het te hard zou gaan regenen, say whaaaat? Yup, hier is het dus geen school als er veel regenval voorspeld wordt omdat de straten te gevaarlijk zijn. Het grappige was wel dat donderdag de hele dag de zon heeft geschenen en we dus eigenlijk voor niets zijn thuis gebleven. 
Vrijdag was er ook geen school omdat er een soort protest plaatsvond. Ik heb van mijn superlieve mama een pakketje met allerlei lekkernijen opgestuurd gekregen. Er zaten ook kaartjes in van mijn buren en familie, zooooo lief! Dat heeft me echt blij gemaakt!
Zaterdag weer wel zoals altijd naar school (Nog maar één zaterdag school te gaan!!! Dat is echt één van de weinige positieve dingen aan mijn terugkeer.). De leerkracht van het laatste uur was afwezig maar we mochten niet naar huis, dus dat was wel een beetje stom. We hebben dus maar muziek geluisterd en heel hard gezongen. 😂
Zaterdagavond ben ik met Aurora naar Via Etnea in Catania gegaan. We hebben eerst een ijsje gegeten en daarna zijn we gaan shoppeeenn! We hebben wel niets gekocht, maar kijken is ook altijd leuk he. 😀 's Avonds zijn we met mijn familie pizza gaan eten in een restaurant: Le Serre. We hebben pas om 22:30 gegeten omdat we suuuuper lang moesten wachten, maar het was uiteraard wel heel lekker. Een geslaagde dag dus!




PIZZAAA!!!

Vandaag, zondag, was een super leuke dag! Rond de middag ben ik met mijn mama, papa en zus naar de Etna vertrokken! Het was zo vreemd om te zien dat het beneden eigenlijk nog zomer is, en hoe hoger we gingen, hoe meer het herfst werd. De kleuren veranderden naar geel en oranje, het was mooi om te zien. Eenmaal aangekomen hebben we onze muts en sjaal aangetrokken, want het is er echt koud. Helaas was het super mistig, dus zijn we niet helemaal naar boven gegaan. Maar ze hebben me beloofd om dat te doen als ik terugkom. :) We zijn dus naar een krater gewandeld, en hebben veeeeel foto's gemaakt! Er waren ook enkele gezellige winkeltjes en we zijn in een cafeetje (guess what?) warme chocomelk gaan drinken!! Mijn papa en mama wel uiteraard een koffie! Het was een enorm gezellige namiddag!











Zo, dit was mijn afgelopen week! Ik kan echt niet geloven dat het al bijna voorbij is. Dus ik ga nu vooral nog genieten van mijn laatste 13 dagen met mijn vrienden en familie.

Alla prossima!
Ine xoxo

Reacties

Populaire posts van deze blog

La mia famiglia

Mijn laatste blogpost!