Van Tongeren tot Acireale

Ciaooo!

Na het afscheid nemen op Brussels Airport, met de nodige traantjes uiteraard, kon het avontuur echt beginnen! En het begon al aan de douane: mijn handbagage-koffertje ging de andere kant op. Alles werd nagekeken, en in mijn pennenzak vonden ze mijn schaar. 😅 Heel slim, ik weet het, maar gewoon niet aan gedacht toen ik het in mijn handbagage propte. Uiteindelijk alles in orde: koffertje mocht weer mee, maar mijn roze schaar ligt nu nog ergens in Brussel.
We kwamen met 9 Vlamingen aan rond 09:30 op het vliegveld van Rome, waar we werden opgewacht door enkele AFS-vrijwilligers. Zij brachten ons vervolgens naar het hotel, waar we de dag en de nacht zouden doorbrengen. We hebben een paar spelletjes gespeeld, gegeten, en rond 16:00 zijn we te voet vertrokken naar Vaticaanstad. (foto's onder dit bericht) Tegen dat we terug waren, was iedereen helemaal uitgeput.
De volgende dag, zondag, vertrokken diegenen die nog een binnenlandse vlucht moesten doen om 10:15 met de bus weer naar het vliegveld. Vasilina en ik waren de enigen die naar Catania moesten overvliegen. Ons vliegtuig had 2,5 uur vertraging, waardoor we pas om 17:00 geland zijn. Eindelijk was het zover! Mijn gastmama, -oma en -zus stonden mij op te wachten met bloemetjes en een tekening. Eenmaal thuis, kreeg ik een housetour, gevolgd door een muffin met bosbessen (denk ik). Voor het avondeten kwam mijn gastpapa ook terug van zijn werk. We aten eerst risotto, en daarna omelet met groentjes.
Mijn gastgezin is echt superlief, en ze doen enorm hun best om mij te begrijpen en andersom.
15 september is mijn eerste schooldag! Ondanks de zenuwen, kijk ik er wel naar uit!

A presto!
Ine xoxo
Sint-Pietersplein, Vaticaanstad



AFS-Vlaanderen

Alle trimesterstudenten in Italië

Van links naar rechts: ik, Vasilina, Evelien en Nicole


Reacties

Populaire posts van deze blog

La mia famiglia

Pizza's maken, naar de Etna en nog veel meer!

Mijn laatste blogpost!