La mia famiglia

Dat Italianen warme familiemensen zijn, is in mijn gastgezin erg duidelijk. Zondag is familiedag! 
Mijn Italiaans gezin telt vijf personen. Mijn mama Anna, papa Salvo en drie zussen Maddalena, Marta en Emma. Maddalena studeert in Milaan en Marta is op uitwisseling in Denemarken. Jammer genoeg heb ik hun twee nog niet ontmoet. Emma is 10 jaar, echt een cutie!
Zondag is de enige dag dat iedereen thuis is (aangezien ik op zaterdag naar school moet ๐Ÿ˜ก en mijn gastouders gewoon moeten werken). Uitslapen, daar doen we niet aan. Vroeg uit de veren voor leuke activiteiten! Vorige zondag zijn we naar de zee geweest. Ontbijtje op een supermooi keienstrand, met uitzicht op het blauwe water en een stralende zon boven ons hoofd! Kan erger, hรจ? ๐Ÿ˜‰ Na enkele uren van luieren/zwemmen/opdrogen (repeat), keerden we huiswaarts. 's Avonds deden we een kerkbezoekje, gevolgd door een gezellig etentje in de stad. Drie keer raden wat ik daar heb gegeten? Pizza uiteraard! Ik heb op deze twee weken dat ik hier ben echt al veel te vaak pizza gegeten. Het is hier ook gewoon ongelooflijk goedkoop! Op de meeste plekken kan je een normale pizza voor maximum 5 euro krijgen.
Vandaag zouden we naar een avonturenpark gaan. Helaas is dit door het mindere weer niet doorgegaan. We zijn dan rond 11:00 vertrokken naar de papa van Anna. Daar hebben we deze middag gegeten en samen naar "Mamma mia!" gekeken, toevallig รฉรฉn van mijn favoriete films! Na de film zijn we naar Castello, een Normandisch kasteel, gewandeld.
Deze week gaan we normaal gezien nog een namiddag naar de Etna, daar kijk ik heel erg naar uit!

Update: School gaat goed! Mijn klasgenoten zijn super lief, ze helpen mij heel veel! Op zaterdag gaat iedereen naar de stad om eigenlijk gewoon een beetje te chillen. Vorige zaterdag ben ik met Giorgia pizza (duh) gaan eten. Gisteren ben ik met Adriana, Martina, Ida, Riccardo en nog enkele anderen naar de stad gegaan om hamburgers met frieten te eten. De hamburgers waren heeeerlijk, de frieten konden beter. ๐ŸŸ๐Ÿ˜‰

Ciaooo!
Ine xoxo

Castello

Gelato!!



Domenica 17/09





Giorgia

Martina & Adriana






Reacties

Populaire posts van deze blog

Pizza's maken, naar de Etna en nog veel meer!

Mijn laatste blogpost!