Back to school!

Ciaooo!

Gisteren was het mijn eerste schooldag! Ik was heel zenuwachtig, maar het viel supergoed mee.
Ik werd door een leerkracht voorgesteld aan mijn klasgenoten. Ik moest vooraan in de klas gaan staan zodat iedereen me eens goed kon bekijken, echt super awkward. Iedereen was onmiddellijk heel lief: ik werd door iedereen gekust. In mijn klas zitten er 26 leerlingen: 23 meisjes en 3 jongens. Mijn klas is 4B° SU. Het vierde jaar hier is 'hetzelfde' als het zesde jaar in België: het laatste schooljaar.
Het eerste lesuur had ik Matematica (Wiskunde). We hebben niet zoveel gedaan. We zijn eigenlijk blijven hangen op het einde van de klaslijst. Daar stond een nieuwe naam: Inè Sheufdgsfhgmens of zoiets. Nee serieus, ze hebben bijna een kwartier geprobeerd om mijn achternaam uit te spreken, dat was best grappig. Vervolgens hadden we twee uur Scienze Umane (Humane Wetenschappen). School was uit om 11:10, en sommige meisjes vroeger mijn nummer voor Whatsapp. Toen ik thuis kwam had ik dus al een paar lieve berichtjes, vriendenverzoeken op Facebook en ik werd toegevoegd aan de klasgroepchat. Dat deed me wel plezier!
Vandaag was ook een leuke schooldag! Yup, ik heb school op zaterdag en neen, ik denk niet dat ik dit ooit ga accepteren. Alles gaat hier nog wat in slowmotion en dat is wel handig om mijn klasgenoten beter te leren kennen. Het is me al duidelijk geworden dat België niet zo bekend is. Sommigen weten niet eens waar ons landje ligt. En als er al iemand België kent zijn er tot nu toe drie reacties: "Aaaaah Brussels?", "The Belgian Red Devils!! of "Tomorrowland".
Vanavond heb ik afgesproken met Giorgia en haar vriend(inn)en. Ik ga dus weer nieuwe mensen ontmoeten! We gaan naar La Villa, ik denk dat het een beetje zoals De Motten is, maar dan met zeezicht in plaats van vijverzicht. 😂 Volgende week nemen enkele klasgenoten me ook mee naar de zee. Iedereen is echt super lief, ik ben zo benieuwd naar mijn drie maanden met hen.

Tot zover dus mijn schoolervaring :)

A presto!
Ine xoxo






Reacties

Populaire posts van deze blog

La mia famiglia

Pizza's maken, naar de Etna en nog veel meer!

Mijn laatste blogpost!